Одржано савјетовање Агенције за јавне набавке са тренерима јавних набавки с циљем анализе текста Нацрта Закона о измјенама и допунама Закона о јавним набавкама
У Коњицу је 20. и 21.11.2018. године одржано савјетовање Агенције за јавне набавке са тренерима јавних набавки с циљем анализе текста Нацрта Закона о измјенама и допунама Закона о јавним набавкама

У Коњицу је 20. и 21.11.2018. године одржано савјетовање Агенције за јавне набавке са тренерима јавних набавки с циљем анализе текста Нацрта Закона о измјенама и допунама Закона о јавним набавкама. Организацију и одржавање састанка је осигурала њемачка Организација за техничку сарадњу (ГИЗ) у БиХ.
 
Радна група Савјета министара БиХ је припремила Нацрт Закона о измјенама и допунама Закона о јавним набавкама (ЗИДЗЈН) и доставила га Агенцији за јавне набавке на даљу надлежност. Нацртом се врши дјелимично усклађивање са Директивама ЕУ 2014/24, 2014/25, 2009/81 ЕЦ и 2007/66 ЕЦ, побољшање постојећих рјешења и уклањање техничких недостатака важећег Закона. Нацртом се такође уводе антикорупционе одредбе, организацијске новине у систему јавних набавки БиХ, даје легислативни оквир за даљи развој електронских јавних набавки, уводи потпуна транспарентност јавних набавки, реформише систем јавних набавки у БиХ, те стварају претпоставке за потпуно усклађивање са легислативом ЕУ у скорој будућности. Агенција за јавне набавке је прије достављања Нацрта ЗИДЗЈН на усвајање Савјету министара БиХ (које затим Закон о измјенама и допунама закона о јавним набавкама предлаже Парламентарној скупштини БиХ) затражила потребна мишљења надлежних институција те је већина поменутих институција дала мишљење на Нацрт. Нацрт мора бити дорађен у складу с сугестијама и коментарима надлежних институција што је у највећој мјери и учињено.
 
Међутим, прије слања Нацрта ЗИДЗЈН на усвајање Савјету министара БиХ, још увијек је потребно побољшати квалитет текста Нацрта ЗИДЗЈН у смислу провјере усклађености истог са правним системом и правном традицијом и административном праксом у БиХ. Код припреме оваквог типа легислативе, ако се то не одради темељно и стручно, често може доћи до проблема у каснијој фази легислативног процеса, и практичној примјени прописа ако буде усвојен, а да грешке нису отклоњене.
 
У том смислу, док се још чекају мишљења свих надлежних институција, било је потребно да одређени број акредитованих тренера јавних набавки Агенције, као значајан стручни дио система јавних набавки у БиХ, претходно изврши анализу текста Нацрта ЗИДЗЈН и на дводневном савјетовању изнесе своје приједлоге за побољшање текста Нацрта; приједлози су се морали кретати у оквиру параметара који су изнесени у досад запримљеним мишљењима надлежних институција.
 
Обзиром да су средства и временски рок за овај задатак били ограничени, број тренера који је учествовао на савјетовању је био ограничен, те су на савјетовање наравно били позвани тренери који су доставили приједлоге и коментаре на Нацрт ЗИДЗЈН током Е-консултација или су учествовали на конференцији (19.06.2018.) и округлом столу (21.06.2018.) који су одржани у Сарајеву с темом ЗИДЗЈН, што имплицира да су поменути тренери упознати са актуелним легислативним дешавањима и заинтересовани да дају свој допринос да систем јавних набавки у БиХ учине бољим, а као додатни параметар су узети извјештаји о одржаним обукама који су у посљедње вријеме достављани Агенцији.
 
У веома конструктивној и продуктивној атмосфери, на савјетовању је извршена анализа ЗИДЗЈН, дорађена су и побољшана легислативна рјешења која су предложена Нацртом, те су тренери окарактерисали Нацрт ЗИДЗЈН као значајан позитивни искорак у побољшању система јавних набавки у БиХ те усклађивањем са ЕУ стандардима.