Активна легитимација
Закон о јавним набавкама („Службени гласник БиХ, број 39/14 и 59/22) у члану 97. у којем је дефинисана активна...

Закон о јавним набавкама („Службени гласник БиХ, број 39/14 и 59/22) у члану 97.  у којем је дефинисана активна легитимација, прописује  да жалбу може поднијети сваки привредни субјекат који има или је имао интерес за додјелу уговора о јавној набавци и који учини вјероватним да је у конкретном поступку јавне набавке била или му је могла бити проузрокована штета због незаконитог поступања уговорног органа, а које се у жалби наводи као повреда овог закона и подзаконских аката од стране уговорног органа у поступку јавне набавке.
 
Из ове дефиниције активне легитимације може се закључити да подносилац жалбе мора испунити два кумулативна услова да би имао право поднијети жалбу:

1) Да има или је имао интерес за додјелу уговора;
2) Да учини вјероватним да је у конкретном поступку јавне набавке била или му је могла бити проузрокована штета због незаконитог поступања уговорног органа.

У складу са својим надлежностима прописаним у члану 92. став (3) Закона, Агенција за јавне набавке БиХ (у даљњем тексту: Агенција) не цијени да ли је одређени привредни субјект активно легитимисан за изјављивање жалбе у конкретним поступцима јавне набавке или не.

Када се ради о захтјевима уговорних органа за поништење и поновно заказивање е-аукције, мјеродаван је члан 7. Правилника о условима и начину кориштења е-аукције ("Службени Гласник БиХ" број: 66/16)- у даљњем тексту: Правилник.

Наведени Правилник у члану 7. став (1)  прописује да у случају проблема који се десе искључиво у окружењу за које је надлежна Агенција, а услијед којих дође до немогућности почетка заказане е-аукције или прекида започете е-аукције, Агенција поново заказује е-аукцију. 

Ставом (2) Правилника прописано је да се уговорни органи дужни обратити се Агенцији са захтјевом у којем је описан проблем који се десио.

Даље, у ставу (3) истог члана Правилника прописано је  да поновно заказивање е-аукције у случају из става (1) овог члана, која није започета у заказано вријеме, се врши уношењем иницијалних вриједности, а поновно заказивање прекинуте е-аукције се врши са посљедњим вриједностима које је систем забиљежио прије прекида. 

У члану 7. став (4) Правилника прописано је да Агенција може поново заказати е-аукцију и у другим оправданим случајевима. Под другим оправданим случајевима се прије свега подразумјевају случајеви у којима изјављена жалба доводи до одређених промјена у самом поступку јавне набавке (нпр. поништење одлуке о избору, дисквалификацију одређених кандидата/понуђача,  квалификација одређених кандидата/понуђача за које је уговорни орган сматрао да нису испунили услове квалификације и сл.).

Надаље, у став (5) исте одредбе Правилника прописано је да у случају поновљеног заказивања е-аукције из става (4) овог члана, уговорни орган је дужан доставити Агенцији захтјев за поновно заказивање е-аукције, са образложењем разлога који доказују да се ради о оправданом случају. Агенција утврђује постојање оправданих случајева најкасније у року од пет дана од дана пријема захтјева и о томе обавјештава уговорни орган. 

Захтјев за поновљено заказивање е-аукције, мора садржавати минимално податке о уговорном органу и броју поступка у којем се понавља е-аукција, те броју лота уколико је поступак подијељен на лотове. Приликом поновљеног заказивања е-аукције предвиђено трајање је једнако првобитно предвиђеном трајању е-аукције.

У случају проблема који су се десили у окружењу за које су одговорни учесници у е-аукцији, а усљед којих је дошло до немогућности учествовања у е-аукцији, Агенција не заказује поново е-аукцију.