Члан 90. Закона о јавним набавкама је измјењен и гласи:
"(1) Поступак директног споразума проводи се на начин да се осигура поштивање принципа из члана 3. овог закона. Уговорни орган бира понуђача на начин који гарантује најбољу размјену вриједности за новац.
(2) Уговорни орган писаним путем или путем портала јавних набавки тражи приједлог цијене или понуду од једног или више привредних субјеката који обаљају дјелатност која је предмет јавне набавке.
(3) Након што прими приједлог цијене или понуду на један од начина из става (2) овог члана, који је уговорни орган одабрао, уговорни орган прихвата приједлог цијене или понуду привредног субјекта.
(4) У поступку директног споразума дозвољено је преговарање о цијени или понуди.
(5) Директни споразум сматра се закљученим прилагањем рачуна или друге одговарајуће документације.
(6) Извјештај о проведеном поступку директног споразума из члана 75. став (1) овог закона, уговорни орган објављује на порталу јавних набавки."
У складу са измјенама одредбе члана 52. Закона о јавним набавкама, уговорни орган је дужан предузети одговарајуће мјере како би ефикасно спријечио, препознао и уклонио сукобе интереса у вези с поступком јавне набавке, а ради избјегавања нарушавања тржишне конкуренције и осигурања једнаког поступања према свим привредним субјектима. Ставом (10) члана 52. Закона је дефинисано да "сваки кандидат/понуђач дужан је уз понуду доставити и посебну писану изјаву овјерену код надлежног органа да није нудио мито нити учествовао у било каквим радњама које за циљ имају корупцију у предметној јавној набавци." Дакле, у поступку директног споразума није децидно наведено да се документација везано за члан 52. Закона доставља уз понуду или приједлог цијене.
Међутим, ако Закон није дефинисао поступање у случају примјене члана 52. Закона у поступку директног споразума, битно је напоменути да одредбе члана 44. до 51. Закона се реферишу на поступке набавке из поглавља II Закона. Такође, у члану 1. став (1) Упутства о припреми модела тендерске документације и понуда ("Службени гласник БиХ" бр. 90/14 и 21/15) дефинисано је да "овим Упутством утврђује се модел стандардне тендерске документације, а који уређује садржај тендерске документације, начин израде, поступање с тендерском документацијом и друга питања у вези с тендерском документацијом, начин одређивања минималних услова за квалификацију, садржај понуде, начин израде и поступање с понудама, поступак запримања понуда, поступак прегледа и оцјене понуда и садржај записника о прегледу и оцјени понуда, садржај записника о оцјени захтјева за учешће у ограниченом поступку јавне набавке, преговарачком поступку с објавом обавјештења, такмичарском дијалогу и преговарачком поступку без објаве обавјештења.". Како је изјава за члан 52. Закона, саставни дио овог Упутства, а за поступак директног споразума се не припрема тендерска документација на начин дефинисан чланом (1) став (1) Упутства, може се закључити да изјава за члан 52. Закона није обавезна. Наиме, уговорни органи својим интерним правилником, који су дужни донијети, дефинишу интерне процедуре и процесе у вези са примјеном Закона, те на тај начин могу дефинисати и поступање у случају провођења поступка набавке путем директног споразума, а везано за изјаву из члана 52. Закона.