Da li je ugovorni organ obavezan obavijestiti ponuđača o prihvatljivosti njegove ponude prije e-aukcije?
Članom 4. stav (6) Pravilnika o uslovima i načinu korištenja e-aukcije (“Službeni glasnik BiH” broj 66/16)

Članom 4. stav (6) Pravilnika o uslovima i načinu korištenja e-aukcije (“Službeni glasnik BiH” broj 66/16) - u daljem tekstu: Pravilnik, određeno je da se svi ponuđači koji su podnijeli prihvatljive ponude, momentom zakazivanja e-aukcije obavještavaju istovremeno putem informacionog sistema sistema e-Nabavke ( u daljem tekstu: sistem e-Nabavke), o slijedećem:

- datumu i vremenu početka e-aukcije,
- prethodno određenom trajanju e-aukcije,
- broju postupka javne nabavke i broju lota, ukoliko je postupak podijeljen na lotove,
- poziciji na rang listi u početnoj ocjeni ponuda,
- ukupnom broju bodova u slučaju ekonomski najpovoljnije ponude,
- da li se na ponudu primjenjuje preferencijalni tretman domaćeg.

Nadalje, članom 1. stav (3) Pravilnika je određeno da je e-aukcija način provođenja dijela postupka javne nabavke, koji uključuje podnošenje novih cijena, izmijenjenih naniže, ili cijena i novih (poboljšanih) vrijednosti koje se odnose na određene elemente ponuda, a odvija se nakon početne ocjene ponuda i omogućava njihovo rangiranje pomoću automatskih metoda ocjenjivanja u sistemu e-Nabavke.

Također, u članu 3. stav (1) Pravilnika je navedeno da prije zakazivanja e-aukcije ugovorni organ u sistem e-Nabavke unosi sve prihvatljive ponude.

E-aukciju treba shvatiti kao jednu dodatnu aktivnost u postupku javne nabavke (u cilju efikasnijeg korištenja javnih sredstava) koja neće narušavati način provođenja postupka. Ugovorni organ, odnosno Komisija za nabavke nakon javnog otvaranja ponuda, na zatvorenoj sjednici analizira ponude i utvrđuje prihvatljivost istih.

Prema tome, Komisija je počela sa radom na Zapisniku o ocjeni ponuda u kojem će konstatovati i obrazložiti koje su ponude prihvatljive, a koje nisu, te će zakazati e-aukciju unosom prihvatljivih ponuda. Ponuđači čije ponude nisu prihvatljive se u ovoj fazi ne obavještavaju o tome. Ukoliko bi se ponuđači prije zakazivanja e-aukcije obavijestili da njihove ponude nisu prihvatljive tada bi se izgubio princip „jednofaznosti“ postupka ukoliko govorimo o otvorenom postupku i postupku konkurentskog zahtjeva za dostavljanje ponuda. Postoji razlika u odnosu na višefazne postupke, odnosno ograničeni i pregovarački postupak sa objavom obavještenja o nabavci (nakon kojih je moguća e-aukcija) gdje se ponuđači nakon pretkvalifikacione faze obavještavaju da li su kvalifikovani ili ne, ali to je svakako karakteristika višefaznih postupaka bez obzira da li je predviđena e-aukcija ili ne.

Nakon što se okonča e-aukcija ugovorni organ, odnosno Komisija za nabavke nastavlja raditi na Zapisniku o ocjeni ponuda u kojem će konstatovati rezultate e-aukcije (preporuka je da se priloži Izvještaj o toku i završetku e-aukcije koji se može generisati iz sistema) i dati preporuku ugovornom organu. Ugovorni organ okončava postupak u skladu sa članom 69. Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH" br.39/14) - daljem tekstu: Zakon i donosi odluku koju u skladu sa članom 71. Zakona dostavlja svim ponuđačima koji su blagovremeno dostavili ponude, naravno zajedno sa Zapisnikom o ocjeni ponuda. Ponuđači čije ponude nisu prihvatljive, po prijemu navedene odluke i Zapisnika mogu osporavati neprihvatljivost svoje ponude izjavljivanjem žalbe u roku iz člana 101. stav (1) tačka d) Zakona.