Proveden je konkurentski zahtjev za dostavu ponuda, sa predviđenom e-aukcijom. Sve četiri pristigle ponude su prihvatljive ali dvije prelaze vrijednosni razred od 50.000,00KM. Da li i ove dvije ponude koje prelaze 50.000,00KM mogu sudjelovati na e-aukciji obzirom da prelaze vrijednosni razred konkurentskog zahtjeva?
Prema članku 2. stavak (1) točka l) Zakona o javnim nabavama ("Službeni glasnik BiH" br. 39/14) - daljem tekstu: Zakon

Prema članku 2. stavak (1) točka l) Zakona o javnim nabavama ("Službeni glasnik BiH" br. 39/14) - daljem tekstu: Zakon, ponuda je dokument koji podnosi ponuditelj, pri čemu nudi isporuku robe, pružanje usluge ili izvođenje radova, pod uvjetima koje određuje ugovorno tijelo u tenderskoj dokumentaciji. Ponuda može biti:

1) prihvatljiva- ako ispunjava sve uvjete koji se traže tenderskom dokumentacijom,
2) neprihvatljiva- ako ne ispunjava uvjete koji se traže tenderskom dokumentacijom.

Nadalje, Pravilnik o uvjetima i načinu korištenja e-aukcije ("Službeni glasnik BiH" broj: 66/16) - u daljem tekstu: Pravilnik, nije eksplicitno propisao što ugovorno tijelo treba uraditi kada je u pitanju konkurentski zahtjev za dostavu ponuda, a neke od cijene premašuju 50.000,00KM i u pitanju su robe ili usluge te je predviđeno provođenje e-aukcije. Ovaj Pravilnik isključivo barata pojmom „prihvatljive ponude“.

Međutim, podsjećamo na samu definiciju e-aukcije iz članka 1. stavak (3) Pravilnika koja glasi:
„E-aukcija je način provođenja dijela postupka javne nabave, koji uključuje podnošenje novih cijena, izmijenjenih naniže, ili cijena i novih (poboljšanih) vrijednosti koje se odnose na određene elemente ponuda, a odvija se nakon početne ocjene ponuda i omogućava njihovo rangiranje pomoću automatskih metoda ocjenjivanja u informacijskom sustavu e-Nabave.“

U odnosu na sve gore navedeno, mišljenja smo da bi bilo svrsishodno i efikasno dopustiti sudjelovanje u e-aukciji i ponuditeljima čije ponude premašuju iznos od 50.000,00KM , jer će pomenuti zasigurno snižavati svoju cijenu i na taj način u krajnjoj liniji učiniti svoje ponude prihvatljivim u pogledu cijene.