Članak 2. stavak (1) točka n) Zakonao javnim nabavama (u daljnjem tekstu:Zakon) definira okvirni sporazum kao sporazum između jednog ili više ugovornih tijela i više dobavljača, zaključen u pisanom obliku, kojim se definiraju uvjeti pod kojim se mogu dodjeliti ugovori tijekom određenog razdoblja, u skladu sa predviđenom cijenom i, gdje je moguće, predviđenim količinama.
Okvirni sporazum podrazumijeva pisani sporazum ograničenog trajanja između jednog ili više ugovornih tijela i više dobavljača, a njegova svrha je utvrđivanje okvira za ugovore koji će se dodijeljivati u datom razdoblju u pogledu cijene, a kada je to primjereno, i u pogledu predviđenog obima ili količine. Okvirni sporazum nije postupak javne nabave, već način nabave, odnosno nabavna tehnika.
U ovoj definiciji postoji vrlo ozbiljno odstupanje od definicije okvirnog sporazuma po Direktivama EU 2004/17 i 2004/18, sa kojima je usklađivan važeći Zakon. Naime, po Direktivama EU, okvirni sporazum je definiran kao sporazum koji zaključuju ugovorno tijelo (jedno ili više) i ekonomski operater (jedan ili više), sa svrhom da se ustanove uvjeti pod kojima će se dodjeljivati ugovori u datom razdoblju (obično ne dulje od četiri godine). Prema definiciji iz ovog članka okvirni sporazum je definiran kao sporazum između jednog ili više ugovornih tijela, sa jedne strane, i više dobavljača, s druge strane. Da se primijetiti da se po ovoj definiciji okvirni sporazum ne može zaključiti sa jednim dobavljačem. Međutim, pomenuto odstupanje od definicije “korigirano” je člankom 32. stavak (1) Zakona, gdje je u zadnjoj rečenici navedena mogućnost zaključenja okvrinog sporazuma i sa jednim dobavljačem (“Jedan ili više ponuditelja s kojima će biti zaključen okvirni sporazum…”).
Dakle, kada ugovorno tijelo predvidi zaključivanje okvirnog sporazuma sa više dobavljača i zaprimi samo jednu ili dvije ponude u postupku,ugovorno tijelo je dužno postupak poništiti jer nije ispunjen uvjet iz članka 32. stavak (4) Zakona za zaključenje okvirnog sporazuma.
U slijedećem postupku za isti predmet nabave, odnosno isti predmet okvirnog sporazuma, ugovorno tijelo ima na raspolaganju dvije opcije, i to: