Da li ugovorni organ može provesti i konkurentski zahtjev za dostavu ponuda i direktni sporazum za isti predmet nabavke?
Odredbom članka 3. Zakona o javnim nabavama (u daljnjem tekstu: Zakon) određena je svrha i predmet Zakona, odnosno...

Odredbom članka 3. Zakona o javnim nabavama (u daljnjem tekstu: Zakon) određena je svrha i predmet Zakona, odnosno temeljna načela sustava javnih nabava u cilju najučinkovitijeg korištenja javnih sredstava s obzirom na svrhu i predmet javne nabave uz osiguranje pravične i aktivne konkurencije među potencijalnim dobavljačima i ostvarivanje jednakog tretmana, nediskriminacije i transparentnosti.

Zakon definira procedure koje se provode u postupku javne nabave roba, usluga ili radova, ali niti u jednom dijelu ne izdvaja neke posebne procedure vezane za specifičan predmet javne nabavke. Dakle, za svaku nabavu roba, usluga i radova kada ugovorno tijelo troši javna sredstva, dužno je primjeniti jedan od postupaka javne nabave.

Zakonom su definirani postupci javne nabave i uvjeti za njihovu primjenu, gdje konačnu odluku o primjeni određenog postupka donosi ugovorno tijelo na temelju procijenjene vrijednosti javne nabave definirane u članku 15. Zakona, kao i ispunjenosti drugih uvjeta definiranih Zakonom.

Ugovorno tijelo je obvezno pridržavati se uvjeta javne nabave prema utvrđenim vrijednostima i ne može dijeliti predmet nabave koji predstavlja jedinstvenu cjelinu, s namjerom izbjegavanja primjene ovog Zakona i određenog postupka javne nabave.

Naime, ugovor može biti podijeljen samo ako su svi njegovi dijelovi predmet istog postupka javne nabavke koji bi se koristio i kod samo jednog ukupnog ugovora. Drugim riječima, sve dok dijeljenje ugovora ne utiče na izbor postupka javne nabavke, dijeljenje je dozvoljeno.

U skladu sa navedenim, ukoliko zbroj vrijednosti konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda i planiranog izravnog sporazuma, za nabavku istih roba, usluga ili radova, ne prelazi vrijednost utvrđenu u članku 87. stavak (3) Zakona koji se odnosi na izravni sporazum, onda neće doći do povrede zakona ako se provedu i konkrentski i izravni sporazum.

Međutim, ukoliko zbroj vrijednosti konkurentskog zahtjeva za dostavu ponuda i planiranog izravnog sporazuma, za nabavu istih roba, usluga ili radova prelazi vrijednost utvrđenu člankom 87. stav (3) Zakona, onda to predstavlja kršenje Zakona i dijeljenje predmeta nabave u cilju izbjegavanja primjene zakonskih propisa.