Zakon o javnim nabavama („Službeni glasnik BiH, broj 39/14 i 59/22) u članku 97. u kojem je definirana aktivna legitimacija, propisuje da žalbu može podnijeti svaki gospodarski subjekt koji ima ili je imao interes za dodjelu ugovora o javnoj nabavi i koji učini vjerovatnim da je u konkretnom postupku javne nabave bila ili mu je mogla biti prouzrokovana šteta zbog nezakonitog postupanja ugovornog tijela, a koje se u žalbi navodi kao povreda ovog zakona i podzakonskih akata od strane ugovornog tijela u postupku javne nabave.
Iz ove definicije aktivne legitimacije može se zaključiti da podnositelj žalbe mora ispuniti dva kumulativna uvjeta da bi imao pravo podnijeti žalbu:
1) Da ima ili je imao interes za dodjelu ugovora;
2) Da učini vjerovatnim da je u konkretnom postupku javne nabave bila ili mu je mogla biti prouzrokovana šteta zbog nezakonitog postupanja ugovornog tijela.
U skladu sa svojim nadležnostima propisanim u članku 92. stavak (3) Zakona, Agencija za javne nabave BiH (u daljnjem tekstu: Agencija) ne cijeni da li je određeni gospodarski subjekt aktivno legitimiran za izjavljivanje žalbe u konkretnim postupcima javne nabave ili ne.
Kada se radi o zahtjevima ugovornih tijela za poništenje i ponovno zakazivanje e-aukcije, mjerodavan je članak 7. Pravilnika o uvjetima i načinu korištenja e-aukcije ("Službeni Glasnik BiH" broj: 66/16)- u daljnjem tekstu: Pravilnik.
Navedeni Pravilnik u članku 7. stavak (1) propisuje da u slučaju problema koji se dese isključivo u okruženju za koje je nadležna Agencija, a uslijed kojih dođe do nemogućnosti početka zakazane e-aukcije ili prekida započete e-aukcije, Agencija ponovo zakazuje e-aukciju.
Stavkom (2) Pravilnika propisano je da su ugovorna tijela dužni obratiti se Agenciji sa zahtjevom u kojem je opisan problem koji se desio.
Dalje, u stavku (3) istog članka Pravilnika propisano je da ponovno zakazivanje e-aukcije u slučaju iz stavka (1) ovog članka, koja nije započeta u zakazano vrijeme, se vrši unošenjem inicijalnih vrijednosti, a ponovno zakazivanje prekinute e-aukcije se vrši sa posljednjim vrijednostima koje je sustav zabilježio prije prekida.
U članku 7. stavak (4) Pravilnika propisano je da Agencija može ponovo zakazati e-aukciju i u drugim opravdanim slučajevima. Pod drugim opravdanim slučajevima se prije svega podrazumijevaju slučajevi u kojima izjavljena žalba dovodi do određenih promjena u samom postupku javne nabave (npr. poništenje odluke o izboru, diskvalifikaciju određenih kandidata/ponuditelja, kvalifikacija određenih kandidata/ponuditelja za koje je ugovorno tijelo smatralo da nisu ispunili uslove kvalifikacije i sl.).
Nadalje, u stavku (5) iste odredbe Pravilnika propisano je da u slučaju ponovljenog zakazivanja e-aukcije iz stava (4) ovog članka, ugovorno tijelo je dužno dostaviti Agenciji zahtjev za ponovno zakazivanje e-aukcije, sa obrazloženjem razloga koji dokazuju da se radi o opravdanom slučaju. Agencija utvrđuje postojanje opravdanih slučajeva najkasnije u roku od pet dana od dana prijema zahtjeva i o tome obavještava ugovorno tijelo.
Zahtjev za ponovljeno zakazivanje e-aukcije, mora sadržavati minimalno podatke o ugovornom tijelu i broju postupka u kojem se ponavlja e-aukcija, te broju lota ukoliko je postupak podijeljen na lotove. Prilikom ponovljenog zakazivanja e-aukcije predviđeno trajanje je jednako prvobitno predviđenom trajanju e-aukcije.
U slučaju problema koji su se desili u okruženju za koje su odgovorni sudionici u e-aukciji, a usljed kojih je došlo do nemogućnosti sudjelovanja u e-aukciji, Agencija ne zakazuje ponovo e-aukciju.