GIZ pokreće postupak nabave nadogradnje nacionalnog Portala javnih nabava (e-Nabave)
U sklopu treće faze Programa jačanja javnih institucija u BiH kojeg provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) u narednom periodu planirano je pokretanje nabavke

U sklopu treće faze Programa jačanja javnih institucija u BiH kojeg provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) u narednom periodu planirano je pokretanje nabavke nadogradnje nacionalnog Portala javnih nabava.
 
Nacionalni portal javnih nabava (u daljem tekstu Portal) nalazi se na adresi www.ejn.gov.ba i počeo je sa radom 27.11.2014. godine. Portal koristi preko 12.000 korisnika uz prosječnu dnevnu posjetu od preko 2.500 jedinstvenih korisnika (preko 5.000 sesija). Svakodnevno se objavljuje preko 250 obavijesti u postupcima javnih nabava.
 
Portal je podijeljen na tri glavne cijeline prema korisnicima, i to:
 
1. Anonimni korisnici
2. Ugovorna tijela
3. Ponuditelji
 
Anonimni korisnici imaju pristup slijedećim funkcionalnostima:
 
- Pretraga i pregled ugovornih tijela
- Pretraga i pregled ponuditelja
- Pretraga i pregled Odluka URŽ-a i Suda BiH
- Pretraga i pregled obavijesti u postupcima javnih nabava
- Registriranje
 
Pored svih funkcionalnosti dostupnih anonimnim korisnicima, ugovorna tijela mogu koristiti i slijedeće funkcionalnosti Portala:
 
- Objava obavijesti u postupcima javnih nabava
- Dostava izvješća o zaključenim ugovorima o provedenim postupcima javnih nabava
- Objava tenderske dokumentacija i praćenje preuzimanja tenderske dokumentacije
- Komunikacija sa ponuditeljima putem pitanja i odgovora vezano za tendersku dokumentaciju
- Provođenje elektronske dražbe
- Generisanje i pregled statističkih izvješća
 
Pored svih funkcionalnosti dostupnih anonimnim korisnicima, ponuđači mogu koristiti i slijedeće funkcionalnosti Portala:
 
- Preuzimanje tenderske dokumentacije
- Komunikacija sa ugovornim tijelima putem pitanja i odgovora vezano za tendersku dokumentaciju
- Učešće u elektronskoj dražbi
 
Nadogradnja Portala provodi se sa ciljem uvođenja novih funkcionalnosti za tri prethodno navedene grupe korisnika.
 
Za anonimke korisnike u toku nadogradnje uvode se slijedeće nove funkcionalnosti:
 
- Pretraga i pregled poziva za postupke izravnih sporazuma
- Pretraga i pregled izvješća o zaključenim ugovorima za postupke izravnih sporazuma
- Pretraga i pregled poziva za neprioritetne usluge
- Pretraga i pregled poziva za pregovarački postupak bez objave obavijesti o nabavi
 
Za ugovorna tijela u toku nadogradnje uvode se slijedeće nove funkcionalnosti:
 
- Otvaranje elektronskih ponuda
- Evaluacija elektronskih ponuda
- Komunikacija sa ponuditeljima vezano za podnesene elektronske ponude
- Kreiranje svih dokumenata (odluka,izvješća, zapisnika) u postupku javne nabave
- Kreiranje i slanje/objava poziva za izravne sporazume
- Kreiranje i objava poziva za neprioritetne usluge
- Kreiranje i slanje/objava poziva za pregovarački postupak bez objave obavijesti o nabavi
- Objava tenderske dokumentacije za pregovarački postupak bez objave obavijesti o nabavi
 
Za ponuditelje u toku nadogradnje uvode se slijedeće nove funkcionalnosti:
 
- Elektronsko podnošenje ponuda
- Komunikacija sa ugovornim tijelima vezano za podnesene elektronske ponude
- Uvid u ponude drugih ponuditelja u skladu sa definisanim pravilima
 
Pored navedenih funkcionalnosti uvode se i nove funkcionalnosti za administratora sistema koje omogućavaju administraciju procesa podnošenja elektronskih ponuda, otvaranja ponuda i evaluacije ponuda. Isto tako uvode se i moduli koji omogućavaju praćenje i naplatu korištenja Portala javnih nabavki.
 
U sklopu ovog projekta, pored svega navedenog, planiran je i razvoj mobilnih aplikacija za IOS, Android i Windows koje omogućavaju pretragu i pregled ugovornih tijela, ponuditelja i objavljenih obavijesti; prijavu registriranih korisnika, preuzimanje tenderske dokumentacije; komunikaciju između ugovornih tijela i ponuditelja vezano za tendersku dokumentaciju; prijem i pregled push notifikacija.
 
Portal je moguće koristiti na bosanskom, srpskom, hrvatskom i engleskom jeziku. Sve navedene nadogradnje, kao i mobilna aplikacija, moraju biti lokalizovane i optimizovane za korištenje na sva četiri navedena jezika.
 
Portal je razvijen u skladu sa Zakonom o javnim nabavama i podzakonskim aktima, a sa ciljem maksimalnog smanjenja grešaka u postupcima javnih nabava. U skladu sa tim u toku razvoja je implementiran veliki broj poslovnih pravila i validacija u vezi sa svim funkcionalnostima Portala, koje smanjuju mogućnost greške ugovornih tijela i ponuditelja na minimum i omogućavaju transparentno, sigurno i ispravno provođenje postupaka javne nabave. Agencija za javne nabave će zahtjevati nastavak iste prakse prilikom nadogradnje Portala što znači uvođenje niza validacija koje će, između ostalog, omogućiti anonimnost ponuditelja u postupcima javne nabave, enkripciju i zaštitu pristupa elektronskim ponudama, te spriječiti greške i propuste u provođenju postupaka javnih nabava.
 
S obzirom na važnost Portala i njegov uticaj na sistem nabave, od ponuditelja se zahtjeva ozbiljan i profesionalan pristup razvoju i održavanju funkcionalnosti uz konstantnu komunikaciju sa Agencijom za javne nabave. Projekt nadogradnje će biti proveden korišteći agilne metodologije razvoja softverskih rješenja.
 
Kompletnu proceduru nabave nadogradnje Portala provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) . U narednom periodu biti će pokrenut postupak nabave koji počinje objavom poziva za iskazivanje interesa u dnevnim novinama.