Članak 90. Zakona o javnim nabavama je izmjenjen i glasi:
"(1) Postupak izravnog sporazuma provodi se na način da se osigura poštivanje načela iz članka 3. ovog zakona. Ugovorno tijelo bira ponuditelja na način koji jamči najbolјu razmjenu vrijednosti za novac.
(2) Ugovorno tijelo pisanim putem ili putem portala javnih nabava traži prijedlog cijene ili ponudu od jednog ili više gospodarskih subjekata koji obavlјaju djelatnost koja je predmet javne nabave.
(3) Nakon što primi prijedlog cijene ili ponudu na jedan od načina iz stavka (2) ovog članka, koji je ugovorno tijelo odabralo, ugovorno tijelo prihvata prijedlog cijene ili ponudu gospodarskog subjekta.
(4) U postupku izravnog sporazuma dozvolјeno je pregovaranje o cijeni ili ponudi.
(5) Izravni sporazum smatra se zaklјučenim prilaganjem računa ili druge odgovarajuće dokumentacije.
(6) Izvješće o provedenom postupku izravnog sporazuma iz članka 75. stavak (1) ovog zakona, ugovorno tijelo objavljuje na portalu javnih nabava."
U skladu sa izmjenama odredbe članka 52. Zakona o javnim nabavama, ugovorno tijelo je dužno poduzeti odgovarajuće mjere kako bi efikasno spriječilo, prepoznalo i uklonilo sukobe interesa u vezi s postupkom javne nabave, a radi izbjegavanja narušavanja tržišne konkurencije i osiguranja jednakog postupanja prema svim gospodarskim subjektima. Stavkom (10) članka 52. Zakona je definirano da "svaki kandidat/ponuditelj dužan je uz ponudu dostaviti i posebnu pisanu izjavu ovjerenu kod nadležnog tijela da nije nudio mito niti sudjelovao u bilo kakvim radnjama koje za cilj imaju korupciju u predmetnoj javnoj nabavi." Dakle, u postupku izravnog sporazuma nije decidno navedeno da se dokumentacija vezano za članak 52. Zakona dostavlja uz ponudu ili prijedlog cijene.
Međutim, ako Zakon nije definirao postupanje u slučaju primjene članka 52. Zakona u postupku izravnog sporazuma, bitno je napomenuti da odredbe članka 44. do 51. Zakona se referiraju na postupke nabave iz poglavlja II Zakona. Također, u članku 1. stavak (1) Naputka o pripremi modela tenderske dokumentacije i ponuda ("Službeni glasnik BiH" br. 90/14 i 21/15) definirano je da "ovim Naputkom utvrđuje se model standardne tenderske dokumentacije, a koji uređuje sadržaj tenderske dokumentacije, način izrade, postupanje s tenderskom dokumentacijom i druga pitanja u vezi s tenderskom dokumentacijom, način određivanja minimalnih uvjeta za kvalifikaciju, sadržaj ponude, način izrade i postupanje s ponudama, postupak zaprimanja ponuda, postupak pregleda i ocjene ponuda i sadržaj zapisnika o pregledu i ocjeni ponuda, sadržaj zapisnika o ocjeni zahtjeva za sudjelovanje u ograničenom postupku javne nabave, pregovaračkom postupku s objavom obavijesti, natjecateljskom dijalogu i pregovaračkom postupku bez objave obavijesti." Kako je izjava za članak 52. Zakona, sastavni dio ovog Naputka, a za postupak izravnog sporazuma se ne priprema tenderska dokumentacija na način definiran člankom (1) stavak (1) Naputka, može se zaključiti da izjava za članak 52. Zakona nije obvezna. Naime, ugovorna tijela svojim internim pravilnikom, koji su dužni donijeti, definiraju interne procedure i procese u vezi sa primjenom Zakona, te na taj način mogu definirati i postupanje u slučaju provedbe postupka nabave putem izravnog sporazuma, a vezano za izjavu iz članka 52. Zakona.