Zakon o javnim nabavama („Službeno glasilo BiH“ br. 39/14) - u daljem tekstu: Zakon, zajedno sa podzakonskim aktima koji uređuju oblast javnih nabava, je sistemski zakon koji treba da uspostavi efikasan i transparentan sistem trošenja javnih sredstava, ali u okviru postojećeg pravnog sustava, a ne izdvojeno od drugih zakona i propisa koji uređuju određenu oblast.
Što se tiče otežanog ovjeravanje dokumentacije kod nadležnih tijela u sadašnjim okolnostima, ističemo da sukladno uslovima iz članka 56. stavak (3) Zakona, ugovorna tijela mogu izvršiti izmjene tenderskih dokumentacija i smanjiti traženje ovjerenih dokumenata (osim onih što Zakon striktno traži). Dakle, da se smanji opterećenje za ponuditelje u smislu da se ne traži previše nepotrebne dokumentacije osim onoga što Zakon decidno navodi, zavisno od postupka.
Za konkurentski zahtjev za dostavu ponuda, ukoliko je to za konkretnu nabavku primjereno, ne mora se tražiti ništa od kvalifikacionih dokumenata (samim time nema potrebe za ovjeravanjem dokumenata kod nadležnih tijela).
Kod otvorenog postupka, ograničenog postupka, pregovaračkog postupka sa i bez objave obavijesti, Zakon jasno navodi da se ovjerava jedino izjava iz članaka 45. i 52. Zakona. Samo najpovoljniji ponuditelj koji bude izabran mora da dostavi svu ovjerenu dokumentaciju iz članka 45. Zakona.
Dakle, i u ovoj situaciji i dalje moramo poštovati odredbe koje se tiču ovjeravanja dokumenata jer se tu dakle ne radi samo o Zakonu o javnim nabavama već i materijalnim propisima iz oblasti ovjere dokumenata, međutim ugovorna tijela svakako imaju mogućnost da se prilagode novonastaloj vanrednoj situaciji i da smanje traženje dokumenata.
Tijela nadležna za ovjeravanje (opštine, sudovi, notari) sukladno izdatim naredbama od nadležnih tijela, rade i dostupni su strankama , iako smanjenim kapacitetom.