Održavajući niz obuka za službenika za javne nabavke, kao jedne od naših nadležnosti utvrđenih ZJN, primjetili smo da veliki broj ugovornih organa nema donešen interni akt kojim će jasno urediti svoja postupanja u postupcima javnih nabavki, nadležnosti za postupanje, te donošenje odluka i akata u postupcima javnih nabavki roba, usluga i radova u skladu sa ZJN i odgovarajučim podzakonskim aktima.
S tim u vezi, naša preporuka je da svaki ugovorni organ donese odgovarajući interni akt u narednom periodu, a ovim putem mi objavljujemo naš interni Pravilnik o javnim nabavkama koji bi vam mogao pomoći u toj aktivnosti.
Dana 23.03.2018. godine Agencija za javne nabavke BiH je donijela interni akt, Pravilnik o javnim nabavkama, kojim smo bliže uredili proceduru planiranja nabavki, sprovođenje postupaka javnih nabavki i procedura u postupku izvršenja ugovora unutar Agencije, kao jednog od ugovornih organa.
Glavni cilj nam je da obezbjedimo efikasno postupanje u postupcima nabavki, blagovremenu nabavku potrebnih roba, usluga i radova uz najniže troškove putem provođenja postupaka nabavki u skladu sa ZJN i propisima Agencije.
Pravilnikom se uređuju učesnici, odgovornosti, način obavljanja poslova javnih nabavki u skladu sa ZJN, a naročito se uređuje način planiranja nabavki, odgovornost za planiranje, ciljevi postupka javne nabavke, način izvršavanja obaveza iz postupka, način obezbeđivanja konkurencije, sprovođenje i kontrola javnih nabavki, način praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci, kao i vođenje evidencije o javnim nabavkama.
Ovim Pravilnikom smo također željeli postići ujednačeno postupanje i usaglašavanja svih sektora/organizacionih jedinica unutar procesa sprovođenja javnih nabavki, te smo opisali koncept odgovornosti u radu Agencije kao ugovornog organa i to u tom smislu da su svi sektori i pojedinci koji rade na tim poslovima odgovorni za svoje postupke.