Kako provesti postupak nabavke za uplatu kotizacije i smještaj za seminar?
Uplata kotizacije i smještaj za seminar spadaju u usluge iz Aneksa II. dio B, tzv. neprioritetne usluge. Postupak...

Uplata kotizacije i smještaj za seminar spadaju u usluge iz Aneksa II. dio B, tzv. neprioritetne usluge. Postupak dodjele ugovora iz člana 8. stav (1) Zakona o javnim nabavkama ("Službeni glasnik BiH" br.39/14) - u daljem tekstu:Zakon, uređen je Pravilnikom o postupku dodjele govora o uslugama iz Aneksa II Dio B Zakona o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH“, broj 66/16), - u daljem tekstu: Pravilnik.

Postupak dodjele ugovora o uslugama iz Aneksa II Dio B Zakona započinje donošenjem odluka o pokretanju postupka javne nabavke iz člana 18. stav (2) Zakona, uz predhodno definisanje ovih predmeta nabavke u planu nabavki ugovornog organa.

U planu nabavki je potrebno predvidjeti Uplata kotizacije (JRJN kod; 80522000-9 (obrazovni seminari) ) i smještaj za seminar (JRJN kod 55110000-4 (usluge hotelskog smještaja). Potrebno je obratiti pažnju da se kotizacija uglavnom plaća organizatoru a smještaj hotelima , tako da se najčešće radi o dvije odvojene nabavke.
Potom ugovorni organ priprema tehničku specifikaciju i objavljuje poziv na web stranici ugovornog organa, koji ostaje objavljen najmanje 14 dana.

Što se tiče poziva, ugovorni organ je dužan isti uputiti na najmanje tri adrese, te isti trebaju biti rezultat dosadašnjeg iskustva i planiranih potreba ugovornog organa, kao i da odražavaju jedan od osnovnih principa javnih nabavki, a to je aktivna i pravična konkurencija.

Ugovorni organ prilikom nabavke ovih usluga ne priprema tendersku dokumentaciju, nego samo tehničke specifikacije. Tehničke specifikacije su samo dio tenderske dokumentacije koji podrazumijeva opis predmeta nabavke i kao takve one ne sadrže sve podatke koje sadrži tenderska dokumentacija. Pored toga, ni sam postupak koji se provodi u skladu s Pravilnikom nije redovni postupak propisan Zakonom nego je postupak „po posebnom režimu“, pa shodno tome ni ugovor za nabavku usluga iz Aneksa II. Dio B Zakona nije ugovor o javnoj nabavci u klasičnom smislu, odnosno u smislu člana 72. Zakona.

U dijelu tehničkih specifikacija, ugovorni organ će definisati i mjesto pružanja usluga, koje ujedno može biti i u BiH i u inostranstvu.

Nadalje, kriterij za dodjelu ugovora, kao i zahtjevanje izjave iz člana 52. stav (2) Zakona je primjereno zahtjevati samo u slučaju kada se planira zaključenje ugovora o javnoj nabavci, ili u slučaju velikih vrijednosti.

Ovakvi stavovi se temelje na činjenici da su usluge iz Aneksa II Dio B Zakona, odnosno neprioritetne usluge vrlo specifične usluge, te je upravo zbog njihove specifičnosti i propisan poseban režim. Jasno je da za nabavku istih nije primjereno da se primjenjuju pravila koja važe za nabavku ostalih roba, usluga i radova.

Kada su u pitanju pregovori, ističemo da isti nisu obavezni, ali da se u zavisnosti od predmeta nabavke, ako je neophodno, ugovorni organ može opredjeliti za iste. Dakle, ukoliko ugovorni organ cijeni da će pregovorima dobiti povoljnije uslove, može iste navesti u pozivu za dostavu ponuda. Međutim, ako pregovori neće dovesti do povoljnijih uslova ili ako je sve unaprijed (propisom ili aktom) određeno i od čega ne može biti odstupanja, naravno da su pregovori u tom slučaju suvišni i da predstavljaju trošenje resursa i ugovornog organa i ponuđača.

Odredbom člana 4. stav (3) Pravilnika je propisano da prilikom nabavke usluga iz Aneksa II Dio B ugovorni organ može izabrati više ponuđača za predmetnu usluga iz iste kategorije, za period za koji provodi postupak nabavke.

Ukoliko za vrijeme perioda trajanja ugovora ugovorni organ bude imao potrebu za uslugom od dobavljača koji se nije prijavio na pismeni poziv, koristiće usluge tog dobavljača te će račun za izvršenu uslugu smatrati ugovorom u uslugama iz Aneksa II Dio B Zakona. S obzirom da se u navedenim slučajevima unaprijed ne zna ukupna cijena ugovora, cijena će biti promjenjiva, odnosno mijenjati će se shodno promjenama cjenovnika za navedene usluge. U ovom slučaju se ne primjenjuje kriterij za dodjelu ugovora, niti postoji obaveza donošenja odluka o izboru (jer nije primjereno).

Također, u skladu sa članom 1. stav (3) Pravilnika, za nabavku ovih usluga ugovorni organ može provesti i jedan od postupaka javne nabavke definisanih u Poglavlju V Zakona (konkurentski zahtjev za dostavu ponuda i direktni sporazum), kada je procijenjena vrijednost nabavke u skladu sa članom 87. stav (2) i (3) Zakona.