Načelni stav u vezi primjene člana 122. stav (4) Zakona o javnim nabavkama
Članom 122. stav (4) Zakona o javnim nabavkama definisano je da „U slučaju da se različitim propisima u Bosni i...

Članom 122. stav (4) Zakona o javnim nabavkama definisano je da „U slučaju da se različitim propisima u Bosni i Hercegovini uređuju ista pitanja kao ovim zakonom, primjena ovog zakona imat će prednost u odnosu na ostale propise.„

Navedena odredba je u skladu sa opštim principima javnih nabavki iz člana 3. Zakona o javnim nabavkama, odnosno principom jednakog tretmana te da se u postupku javne nabavke prema kandidatima/ponuđačima ponaša jednako i nediskriminirajuće. Postavljanje zahtjeva u tenderskoj dokumentaciji, koji se referiraju na materijalne propise u Bosni i Hercegovini koji uređuju ista pitanja kao Zakon o javnim nabavkama, je diskriminatorno za ponuđače/kandidate koji nisu iz Bosne i Hercegovine, kao i ponuđače iz drugog entiteta ukoliko materijalni propis koji je na entiteskom nivou postavlja uslove kao što su licence, broj zaposlenih, i dr. 

Kako se odredbe Zakona odnose na postupak javne nabavke do zaključenja ugovora, kada se daje šansa svim zainteresiranim ponuđačima/kandidatima da ravnopravno učestvuju u postupku nabavke, ugovorni organ ima mogućnost da u tenderskoj dokumentaciji u ostalim informacijama za zaključenje ugovora predvidi primjenu materijalnog propisa, na način da će ponuđaču koji ne ispunjava uslove iz materijalnog propisa dati primjeren rok u cilju da ispuni i te uslove, kako bi počela realizacija ugovora. Ovakvu praksu primjenjuju i međunarodne institucije kada provode postupke nabavke po njihovim procedurama.    

Iz naprijed navedenih razloga, ugovorni organi su, prilikom sačinjavanja tenderske dokumentacije i provođenja postupka javne nabavke, dužni poštovati odredbe člana 53. stav (3) i 122. stav (4) Zakona.