Aktivna legitimacija
Zakon o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH, broj 39/14 i 59/22) u članu 97.  u kojem je definisana aktivna...

Zakon o javnim nabavkama („Službeni glasnik BiH, broj 39/14 i 59/22) u članu 97.  u kojem je definisana aktivna legitimacija, propisuje  da žalbu može podnijeti svaki privredni subjekat koji ima ili je imao interes za dodjelu ugovora o javnoj nabavci i koji učini vjerovatnim da je u konkretnom postupku javne nabavke bila ili mu je mogla biti prouzrokovana šteta zbog nezakonitog postupanja ugovornog organa, a koje se u žalbi navodi kao povreda ovog zakona i podzakonskih akata od strane ugovornog organa u postupku javne nabavke. 

Iz ove definicije aktivne legitimacije može se zaključiti da podnosilac žalbe mora ispuniti dva kumulativna uslova da bi imao pravo podnijeti žalbu:

1) Da ima ili je imao interes za dodjelu ugovora;
2) Da učini vjerovatnim da je u konkretnom postupku javne nabavke bila ili mu je mogla biti prouzrokovana šteta zbog nezakonitog postupanja ugovornog organa.

U skladu sa svojim nadležnostima propisanim u članu 92. stav (3) Zakona, Agencija za javne nabavke BiH (u daljnjem tekstu: Agencija) ne cijeni da li je određeni privredni subjekt aktivno legitimisan za izjavljivanje žalbe u konkretnim postupcima javne nabavke ili ne.

Kada se radi o zahtjevima ugovornih organa za poništenje i ponovno zakazivanje e-aukcije, mjerodavan je član 7. Pravilnika o uslovima i načinu korištenja e-aukcije ("Službeni Glasnik BiH" broj: 66/16)- u daljnjem tekstu: Pravilnik.

Navedeni Pravilnik u članu 7. stav (1)  propisuje da u slučaju problema koji se dese isključivo u okruženju za koje je nadležna Agencija, a uslijed kojih dođe do nemogućnosti početka zakazane e-aukcije ili prekida započete e-aukcije, Agencija ponovo zakazuje e-aukciju. 

Stavom (2) Pravilnika propisano je da se ugovorni organi dužni obratiti se Agenciji sa zahtjevom u kojem je opisan problem koji se desio.

Dalje, u stavu (3) istog člana Pravilnika propisano je  da ponovno zakazivanje e-aukcije u slučaju iz stava (1) ovog člana, koja nije započeta u zakazano vrijeme, se vrši unošenjem inicijalnih vrijednosti, a ponovno zakazivanje prekinute e-aukcije se vrši sa posljednjim vrijednostima koje je sistem zabilježio prije prekida. 

U članu 7. stav (4) Pravilnika propisano je da Agencija može ponovo zakazati e-aukciju i u drugim opravdanim slučajevima. Pod drugim opravdanim slučajevima se prije svega podrazumjevaju slučajevi u kojima izjavljena žalba dovodi do određenih promjena u samom postupku javne nabavke (npr. poništenje odluke o izboru, diskvalifikaciju određenih kandidata/ponuđača,  kvalifikacija određenih kandidata/ponuđača za koje je ugovorni organ smatrao da nisu ispunili uslove kvalifikacije i sl.).

Nadalje, u stav (5) iste odredbe Pravilnika propisano je da u slučaju ponovljenog zakazivanja e-aukcije iz stava (4) ovog člana, ugovorni organ je dužan dostaviti Agenciji zahtjev za ponovno zakazivanje e-aukcije, sa obrazloženjem razloga koji dokazuju da se radi o opravdanom slučaju. Agencija utvrđuje postojanje opravdanih slučajeva najkasnije u roku od pet dana od dana prijema zahtjeva i o tome obavještava ugovorni organ. 

Zahtjev za ponovljeno zakazivanje e-aukcije, mora sadržavati minimalno podatke o ugovornom organu i broju postupka u kojem se ponavlja e-aukcija, te broju lota ukoliko je postupak podijeljen na lotove. Prilikom ponovljenog zakazivanja e-aukcije predviđeno trajanje je jednako prvobitno predviđenom trajanju e-aukcije.

U slučaju problema koji su se desili u okruženju za koje su odgovorni učesnici u e-aukciji, a usljed kojih je došlo do nemogućnosti učestvovanja u e-aukciji, Agencija ne zakazuje ponovo e-aukciju.